Σάββατο 1 Μαρτίου 2008

Η Πόλη της Καρδίτσας

Η πόλη της Καρδίτσας

Σχετικά νέα πόλη η Καρδίτσα, βρίσκεται στο δυτικό άκρο του Θεσσαλικού κάμπου.
Διακρίνεται για τα πολλά παραδοσιακά πέτρινα αρχοντικά, τις πλατείες και τους πεζόδρομους.
Σε απόσταση 10km απ' τις υπώρειες της Πίνδου και σε υψόμετρο 110μ.χτισμένη δίπλα σε παραπόταμο του Πηνειού η γεωγραφική της θέση, στην καρδιά της ηπειρωτικής Ελλάδας της προσέδωσε ίσως και το όνομα. 'Όσον αφορά την ετυμολογία του ονόματος αρκετές είναι οι ερμηνευτικές απόπειρες, αλλά λίγες θα μπορούσαν να θεωρηθούν ικανοποιητικές καθώς άλλοι τη συνδέουν με την παλαιότερη Καρδίτσα Κωπαϊδας και άλλοι με το σλαβικό gradtitsa (κωμόπολη).

Η ίδρυση της πόλης τοποθετείται στα χρόνια της Τουρκοκρατίας, στις αρχές του 17ου αιώνα, από Τούρκους που δεν άντεχαν τις επιθέσεις των Αγραφιωτών, αλλά και από εύπορους 'Έλληνες.

Η πρώτη σημαντική μαρτυρία για την πόλη προέρχεται από πρόθεση της Ι. Μ. Αγ. Τριάδας (Δρακότρυπα), όπου γίνεται λόγος για τη "Μαγούλα Καρδιτζίου" (μέσα 18ου αιώνα).
'Άλλωστε ο Άγγλος περιηγητής Leake θα επιβεβαιώσει την ύπαρξη της πόλης στα 1810. Πολύ γρήγορα αποτέλεσε σταθμό και κέντρο εμπορίου ανάμεσα στην πεδινή και ορεινή περιοχή.

Στα 1821 η πανώλη θα ερημώσει την πόλη που θα ξαναγεννηθεί μετά τον απελευθερωτικό αγώνα του 1881. Η πόλη της Καρδίτσας θα ανακηρυχθεί σε δήμο το 1882.
Η Καρδίτσα λόγω της θέσης της, πάνω στον εμπορικό δρόμο Βόλου - Τρικάλων - Ιωαννίνων αποτέλεσε σταθμό και κέντρο εμπορίου. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τη μετανάστευση πλήθους οικογενειών από:

την Αργιθέα
τον Ασπροπόταμο
το Μέτσοβο
τα Γιάννινα
τη Σαμαρίνα αλλά και βλάχων (Βλαχομαχαλάς) κ.α.

Η Καρδίτσα κατέχει και μια Ευρωπαϊκή πρωτιά: είναι η πρώτη ευρωπαϊκή πόλη που απελευθερώθηκε από τους Γερμανούς κατακτητές στη διάρκεια του Β' παγκοσμίου πολέμου (2-9-43).
Από τις πλέον αναπτυσσόμενες επαρχιακές πόλεις αποτελεί το διοικητικό, πολιτιστικό και οικονομικό κέντρο του νομού. H έκταση που καταλαμβάνει η πόλη είναι σχετικά μικρή με αποτέλεσμα να μπορεί κανείς να πάει στο κέντρο της από οποιοδήποτε σημείο περπατώντας.

Η ραγδαία αύξηση του αριθμού των αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια, οδήγησε στη μεταβολή των κυκλοφοριακών δεδομένων για όλα τα αστικά κέντρα και επομένως και για την Καρδίτσα. Μπροστά στις νέες ανάγκες ο Δήμος Καρδίτσας, προχώρησε σε ένα πλαίσιο έργων, παρεμβάσεων και πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών ζητημάτων κατόπιν ολοκληρωμένης κυκλοφοριακής μελέτης από επιστημονική ομάδα του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου.
Το 2004, η Δημοτική Αρχή με δήμαρχο τον Χρήστο Τέγο, ξεκίνησε την κατασκευή ενός δικτύου ποδηλατοδρόμων που κατά το μεγαλύτερο μέρος του ολοκληρώθηκε, με σκοπό να αποσυμφορηθεί το κέντρο από τα αυτοκίνητα και να δοθεί ένα επιπλέον κίνητρο στους κατοίκους να χρησιμοποιούν το ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους.
Καρδίτσα

Βασική αρχή της πολιτικής για την κυκλοφορία, ήταν ο έλεγχος της κίνησης των αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης, με τη χρήση ήπιων μέσων μεταφοράς και κυρίως του ποδηλάτου.
Σήμερα η Καρδίτσα διαθέτει ένα δίκτυο 4ων χλμ. αστικού και 10 χλμ. περιαστικού ποδηλατοδρόμων και αποτελεί πανελλήνιο παράδειγμα για την προώθηση του ποδηλάτου και της βιώσιμης κινητικότητας και μάλιστα υπάρχει ειδική αναφορά στο βιβλίο που διδάσκονται οι μαθητές της Ε' Δημοτικού.

Ταυτόχρονα, στο κέντρο και τις γειτονιές της πόλης, αλλά και στα δημοτικά διαμερίσματα πραγματοποιήθηκαν μεγάλες και μικρότερες παρεμβάσεις για τη βελτίωση της κυκλοφορίας και της ποιότητας ζωής.



Πηγή:KARDITSA-NET.GR



Ευρωπαικά Προγράμματα 3ου Λυκείου Καρδίτσας

α) Πρόγραμμα Leonardo Da Vinci EL/2005/EX/1

15-29/7/2005 Κύπρος

Αναχώρηση

Το πρόγραμμα αυτό εστίαζε στην ανάγκη κατάρτισης-επιμόρφωσης των Ελλήνων εκπαιδευτικών για ολοκληρωμένη ανάπτυξη και βελτίωσή τους, διευρύνοντας τις αποδεδειγμένες δυνατότητές τους στα όρια και στα πλαίσια των ταχύτατων αλλαγών που λαμβάνουν χώρα στο εργασιακό τους περιβάλλον (νέος εξοπλισμός) νέα προϊόντα, νέοι τρόποι διοίκησης και επικοινωνίας, κ.λ.π.

Η επαγγελματική εκπαίδευση, επιμόρφωση και ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού είναι σίγουρα μια από τις πιο σημαντικές επενδύσεις που μπορεί να πραγματοποιήσει ένας οργανισμός ή μια επιχείρηση. Συναντούσε μάλιστα την προτεραιότητα του προγράμματος Leonardo Da Vinci για τη τρέχουσα χρονική περίοδο που αφορά στην αξία της συνεχούς κατάρτισης, στην ποιοτική στόχευση των εκπαιδευτικών συστημάτων και στην χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση με στόχο την ανάπτυξη της ικανότητας των συμμετεχόντων να προσαρμόζονται και να μπορούν να συμβαδίζουν με τις τεχνολογικές αλλαγές συμπεριλαμβανόμενης της μάθησης με υποστήριξη των ΤΠΕ.

Το πρόγραμμα κατάρτισης αποφασίστηκε κατ’ αρχήν από τους ίδιους τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς. Κατόπιν συμφωνήθηκε με τον φορέα υποδοχής και ανταλλάχθηκαν επιστολές αποδοχής συνεργασίας (letter of Intent). Περιείχε εντατική παρακολούθηση διάρκειας δύο εβδομάδων, των εξής θεματικών ενοτήτων σε άρτια εξοπλισμένους εργαστηριακούς χώρους εργασίας:

  • · 1η διδακτική ενότητα: Διοίκηση σχολικών μονάδων
  • · 2η διδακτική ενότητα: Διοίκηση και Διαχείριση Προσωπικού
  • · 3η διδακτική ενότητα: Μέθοδοι επικοινωνίας
  • · 4η διδακτική ενότητα: Εκπαίδευση Εκπαιδευτών – Μέθοδοι και συστήματα κατάρτισης
  • · 5η διδακτική ενότητα: Σύγκριση Εκπαιδευτικών Συστημάτων
  • · 6η διδακτική ενότητα: Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών, Χρήση του Διαδικτύου (Internet) & εξ’ αποστάσεως διδασκαλία (e-Learning)

Οι δικαιούχοι απέκτησαν πολύτιμη εμπειρία σχετική με το περιβάλλον εργασίας τους και γνώρισαν ό,τι νεότερο έχει να παρουσιάσει η τεχνολογία στο πεδίο της οργάνωσης και επικοινωνίας. Επιπλέον πιστεύουμε ότι οι δικαιούχοι συνειδητοποίησαν την αναγκαιότητα της συνεχούς και δια βίου κατάρτισής τους. Το 3ο ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ Καρδίτσας, ακολουθώντας τις επιταγές της σύγχρονης εποχής, θέλει να παρέχει μέσω των ευρωπαϊκών προγραμμάτων βελτίωση των γνώσεων των εκπαιδευτών του.

Τα παραπάνω πιστεύουμε επιτυγχάνονται όταν οι γνώσεις συνδυασμένες με πρακτική εξάσκηση αποκτούνται σε χώρες όπως η Κύπρος, χώρα με ιδιαίτερη οικονομική και τεχνολογική ανάπτυξη, οπότε οι καταρτιζόμενοι θα είχαν τη δυνατότητα να εφαρμόσουν νέες τεχνολογίες του τομέα τους.

Οι στόχοι του προγράμματος οι οποίοι καλύφθηκαν απόλυτα με την εκτέλεσή του ήταν:

· Η προώθηση συνεργασιών και η ανταλλαγή εμπειριών σε διακρατικό επίπεδο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ώστε να προκύψει διάχυση της Ευρωπαϊκής κουλτούρας.

· Επιμόρφωση στους τομείς – αντικείμενα που περιγράφτηκαν παραπάνω.

· Η βελτίωση των επιμορφούμενων ως εκπαιδευτικοί.

· Η βελτίωση της διοικητικής ικανότητας.

· Η αύξηση της αποτελεσματικότητας της λειτουργίας των σχολικών μονάδων.

· Η αξιοποίηση του ανθρωπίνου δυναμικού της Δημόσιας διοίκησης της χώρας μας.

· Ορθή και άμεση αντιμετώπιση των διαφόρων διοικητικών προβλημάτων.

· Η προώθηση της ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής αλλά και της Διεθνούς Κοινότητας.

· Να καταστήσει φανερή στους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς (σ.σ. εκπαιδευόμενοι) την αξία και σημασία της συνεχούς κατάρτισης και επιμόρφωσής τους.

· Να καταδείξει την αξία της πιστοποίησης των προσόντων καθώς και την προώθηση της διαφάνειας των προσόντων αυτών.

· Να καταδείξει την μεγάλη αξία της χρήσης των ΤΠΕ, συμπεριλαμβανομένης και της μάθησης, με την εφαρμογή της ηλεκτρονικής μάθησης (e-learning).



β) Πρόγραμμα Leonardo Da Vinci EL/2005/EX/1
16/7/2006 έως 30/7/2006





To 3ο ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ σχεδίασε και υλοποίησε τον Ιούλιο 2006 πρόγραμμα κινητικότητας- εκπαιδευτικών ανταλλαγών- Leonardo Da Vinci. Είχε διάρκεια 2 εβδομάδες από 16/7/2006 έως 30/7/2006. Αφορούσε εκπαιδευτική επίσκεψη - ανταλλαγή στον εκπαιδευτικό οργανισμό INTERNATIONAL HOUSE EASTERN SPAIN (IHES) στην Ισπανία. Ο τίτλος του προγράμματος ήταν «Σύγχρονες τάσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία & διοίκηση σχολείων - εξ’ αποστάσεως διδασκαλία» (αριθμός φακέλου EL/2005/EX/9).

Τα προγράμματα Leonardo Da Vinci, χρηματοδοτούνται από την Ε.Ε. και περιλαμβάνουν διάφορες δράσεις-σχέδια, όπως: κινητικότητα, ανάπτυξη γλωσσικών ικανοτήτων, πιλοτικά, υλικό αναφοράς, κ.λ.π. Κάποιες δράσεις από τις παραπάνω αξιολογούνται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και άλλες από την Εθνική Μονάδα Συντονισμού κάθε χώρας- μέλους που για την Ελλάδα είναι η Επαγγελματική Κατάρτιση Α.Ε. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα είχε στόχο να δώσει ευρωπαϊκές εκπαιδευτικές εμπειρίες στους συμμετέχοντες και να ενθαρρύνει την κινητικότητα, εφόδια απαραίτητα για το σύγψρονο έλληνα εκπαιδευτικό. Υλοποιήθηκε το καλοκαίρι 2006 (μήνα Ιούλιο) ώστε να μην διαταραχθεί η ομαλή διδακτική λειτουργία του σχολείου. Για να φτάσουμε όμως ως εδώ απαιτήθηκε πολύμηνη προσπάθεια εκ μέρους των εκπαιδευτικών που συντόνισαν την όλη προσπάθεια και ιδιαίτερα του συντονιστή κ. Βασιλείου Σουφλάκου. Τα στάδια που ακολουθήθηκαν ήταν τα εξής :

1. υποβολή της πρότασης (από Σεπτέμβριο 2004 ως Ιανουάριο 2005),

2. διαδικασία αξιολόγησης και ανακοίνωσης των σχεδίων που εγκρίθηκαν (από Φεβρουάριο ως Μάιο 2005)

3. φάση προετοιμασίας για την μετάβαση (από Μάιο ως Ιούνιο 2006)

4. φάση υλοποίησης (16/7 ως 30/7/2006)

5. φάση απολογισμού και διάδοσης (από Αύγουστο ως Σεπτέμβριο 2006).

Μερικά στοιχεία του προγράμματος

Ανάδοχος Φορέας & Οργανισμός Αποστολής: Το 3o ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ Καρδίτσας βρήκε το φορέα υποδοχής, επέλεξε τους συμμετέχοντες και γενικότερα είχε την ευθύνη της οργάνωσης του προγράμματος αυτού. Είμαστε ως 3o ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ Καρδίτσας σίγουροι ότι το μεγαλύτερο κέρδος από μεριάς του φορέα υποδοχής ήταν η επίτευξη επιτυχούς διακρατικής συνεργασίας και ανταλλαγή εμπειριών. Στάλθηκαν λοιπόν για επαγγελματική εκπαίδευση 21 άτομα, η πλειοψηφία των οποίων ανήκει οργανικά και λειτουργικά στο 3ο ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ Καρδίτσας. Το 3ο ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ Καρδίτσας, ακολουθώντας τις επιταγές της σύγχρονης εποχής, στοχεύσει να παρέχει μέσω των ευρωπαϊκών προγραμμάτων βελτίωση των γνώσεων και των εμπειριών των εκπαιδευτικών του.

Οργανισμός Υποδοχής: Η συμβολή του IHES ως εταίρου υποδοχής ήταν αποφασιστική στην υλοποίηση του προγράμματος. Θέλουμε να εξάρουμε την άρτια οργάνωση της εκπαίδευσης (εργαστηριακή υποδομή, εκπαιδευτές υψηλής επιστημονικής στάθμης, προσαρμοστικότητα της εκπαίδευσης στις ανάγκες και γνώσεις των συμμετεχόντων, κ.λ.π.). Είχε αποκλειστικά την ευθύνη της οργάνωσης της εκπαίδευσης.

Το πρόγραμμα εστίαζε στην ανάγκη κατάρτισης-επιμόρφωσης των Ελλήνων εκπαιδευτικών για ολοκληρωμένη ανάπτυξη και βελτίωσή τους, διευρύνοντας τις αποδεδειγμένες δυνατότητές τους στα όρια και στα πλαίσια των ταχύτατων αλλαγών που λαμβάνουν χώρα στο εργασιακό τους περιβάλλον (νέος εξοπλισμός, νέα προϊόντα, νέοι τρόποι διοίκησης και επικοινωνίας, κ.λ.π.). Σκόπευε να καταδείξει την αξία της συνεχούς κατάρτισης και την χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση με στόχο την ανάπτυξη της ικανότητας των συμμετεχόντων να προσαρμόζονται στις σύγχρονες εξελίξεις και να συμβαδίζουν με τις τεχνολογικές αλλαγές.

Περιλάμβανε τις εξής θεματικές ενότητες:

  • Διοίκηση σχολικών μονάδων

  • Διοίκηση και Διαχείριση Προσωπικού

  • Μέθοδοι επικοινωνίας

  • Εκπαίδευση Εκπαιδευτών – Μέθοδοι και συστήματα κατάρτισης

  • Σύγκριση Εκπαιδευτικών Συστημάτων

  • Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών, Χρήση του Διαδικτύου (Internet) & εξ’ αποστάσεως διδασκαλία (e-learning)

Για να αντιμετωπιστεί η δυσκολία γλωσσικής επικοινωνίας, η εκπαίδευση έγινε στην αγγλική γλώσσα από καθηγητές υψηλού επιστημονικού επιπέδου.

Tο 3ο ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ Καρδίτσας βοήθησε τους συμμετέχοντες να ενημερωθούν καθώς, με χρήση του Internet, κατασκεύασε και μοίρασε έντυπο με τουριστικές οδηγίες των πολιτιστικών πηγών της χώρας υποδοχής και με το αναλυτικό πρόγραμμα των 2 εβδομάδων.

Διαμονή έγινε στο πλήρως ανακαινισμένο ξενοδοχείο 3*** JAVA, στην περιοχή PLAYA DE PALMA, 6 χιλιόμετρα από το κέντρο της πρωτεύουσας. Παρείχε πρωινό και δείπνο με μπουφέ από πολλά και εξαίρετα εδέσματα (τα περισσότερα από τα οποία ήταν παραδοσιακά). Κάθε βράδυ διοργάνωνε ψυχαγωγικό πρόγραμμα και έσφυζε από κόσμο (παραθεριστές από όλα τα μέρη της Ευρώπης).

Επισκέψεις με ιδία δαπάνη των συμμετεχόντων (προαιρετικά) και χωρίς επιβάρυνση του προγράμματος διοργανώθηκαν οι παρακάτω επισκέψεις.

  • Στο σπήλαιο CUEVAS, το οποίο είχε εξαίρετους σταλακτίτες και σταλαγμίτες, εντυπωσιακά φωτισμένους. Έκπληξη αποτελούσε η μικρή μουσική παράσταση κλασικών ασμάτων με μουσικούς πάνω σε μικρές βάρκες και με τους επισκέπτες να παρακολουθούν εκστατικά καθισμένοι σε ένα μικρό αμφιθέατρο.

  • Στο λιμάνι ΜΟΝΤΕ ΚΡΙΣΤΟ, το οποίο είναι αντιπροσωπευτικό των πολλών μικρών και μεγαλύτερων λιμανιών, με εξαιρετική αρχιτεκτονική (ήταν βαμμένο στο κλασικό χρώμα της Μαγιόρκα με γήινες καφέ και πορτοκαλί αποχρώσεις).

  • Στο λιμάνι PASEO MARITIMA, το οποίο ελλιμενίζει ασύλληπτο αριθμό πλεούμενων.

  • Περιήγηση στο ιστορικό κέντρο της PALMA με ιδιαίτερη αναφορά-ξενάγηση στον καθεδρικό ναό, ανάβαση στο εντυπωσιακό φρούριό της, στα Αραβικά λουτρά και στο Παλάτι.

  • Επίσκεψη στο ΒΑΛΝΤΕΜΟΣΑ, το πιο ξακουστό ορεινό χωριό, με ιδιαίτερο χρώμα, στενά ανθισμένα δρομάκια και ένα καταπληκτικό μοναστήρι. Ανεβήκαμε και διασχίσαμε την ορεινή Τραμουντάνα, την Αλκούντια και το Μανακόρ με την περίφημη βιομηχανία πέρλας “Orchidea”.

Αποκτήθηκαν πολύτιμες εμπειρίες ως εκπαιδευτικοί καθώς τα θέματα που καλύφθηκαν ήταν οι νέες τεχνολογίες ΤΠΕ στο πεδίο της οργάνωσης και επικοινωνίας, θέματα management σχολείων, συστήματα εκπαίδευσης και κατάρτισης (& σύγκριση των συστημάτων των δυο χωρών). Το πρόγραμμα κάλυπτε δωρεάν, μετακίνηση, διαμονή και ημιδιατροφή. Οι συνθήκες και υπηρεσίες ήταν άριστες. Η φοίτηση διαρκούσε 4-5 ώρες καθημερινά. Το ωράριο τηρούνταν απαρέγκλιτα και υπήρχε έλεγχος από τους εκπαιδευτές.

Οι δικαιούχοι μετά το πέρας των μαθημάτων έλαβαν Βεβαίωση/Δίπλωμα πιστοποίησης των γνώσεων που αποκόμισαν.

Τέλος, το 3ο ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ Καρδίτσας δημιούργησε, και μοίρασε στους συμμετέχοντες, SVCD με φωτογραφίες του χρονικού του προγράμματος. Επίσης το πρόγραμμα προβλήθηκε ηλεκτρονικά, στη διεύθυνση του 3ου Ενιαίου Λυκείου Καρδίτσας στο διαδίκτυο



Πηγη:3o Λύκειο Καρδίτσας

Για το 3ο Λύκειο Καρδίτσας

Το 3ο Ενιαίο Λύκειο Καρδίτσας έχει μακρόχρονη ιστορία. Αποτελεί συνέχεια του Γυμνασίου Θηλέων Καρδίτσας του οποίου και διατηρεί το αρχείο. To 1937 έχουμε τη ίδρυση του πρώτου σχολείου θηλέων με τον τίτλο «Πεντατάξιον Αστικόν Σχολείον Θηλέων Καρδίτσας» με 54 μαθήτριες στην Α’ τάξη.

Το σχολείο αυτό το 1939-40 έχει τον τίτλο «Γυμνάσιο Θηλέων Καρδίτσας». Κατά την περίοδο 1964-1967 ονομάζεται «Λύκειο Θηλέων Καρδίτσας».

Την περίοδο 1971-1972 ο τίτλος γίνεται ξανά «Γυμνάσιο Θηλέων Καρδίτσας» και το σχ. έτος 1972-73 «Α’ Γυμνάσιο Θηλέων Καρδίτσας».

Το σχ. έτος 1976-77 έχει τον τίτλο «Α’ Λύκειο Θηλέων Καρδίτσας» με τον διαχωρισμό των Γυμνασίων από τα Λύκεια και το σχολικό έτος 1979-80 γίνεται μεικτό Λύκειο και ονομάζεται για πρώτη φορά «3ο Λύκειο Καρδίτσας».



Το 1984-85 με την ίδρυση του Πολυκλαδικού Λυκείου, το κτίριο του 3ου Λυκείου παραχωρείται στο Πολυκλαδικό Λύκειο ενώ συγχρόνως καταργείται και η πρώτη τάξη του. Μπροστά στον κίνδυνο κατάργησης του 3ου Λυκείου Καρδίτσας, οι μαθητές και οι Καθηγητές του αντέδρασαν και τον Ιούνιο του 1986 αντιπροσωπεία Καθηγητών και Γονέων επισκέφτηκε τον τότε Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας. Μετά από τις ενέργειες αυτές το ΥΠ.Ε.Π.Θ. ανακοίνωσε μέσω του Νομάρχη Καρδίτσας τη συνέχιση της λειτουργίας του 3ου Λυκείου.


Από τις αρχές της δεκαετίας του ‘90 το 3ο Λύκειο αυξάνει αριθμητικά και φτάνει στους 340 -350 μαθητές. Με την κατάργηση του Πολυκλαδικού Λυκείου το 1997, το 3ο Λύκειο μετονομάζεται σε «3ο Ενιαίο Λύκειο Καρδίτσας».

Σήμερα το 3ο Ενιαίο Λύκειο Καρδίτσας είναι ένα σχολείο με σημαντικές επιδόσεις των μαθητών του σε διαγωνισμούς και στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, γεγονός που το κατατάσσει ανάμεσα στα κορυφαία σε απόδοση και επιτυχίες Λύκεια σε Πανελλήνιο Επίπεδο.

Διδάσκουν περί τους 40 Καθηγητές όλων των ειδικοτήτων και εφαρμόζεται επίσης Πρόγραμμα Διδακτικής Στήριξης των μαθητών.

Οργανώνονται κάθε έτος προγράμματα έρευνας από Καθηγητές, σε συνεργασία με μαθητικές ομάδες και πραγματοποιούνται εκδηλώσεις εορταστικές στις εθνικές εορτές στο Δημοτικό Κινηματοθέατρο της πόλης.

Έχει δημιουργηθεί ήδη η κατασκευή του νέου διδακτηρίου του 3ου Εν Λυκείου Καρδίτσας κοντά στο 3ο Γυμνάσιο στην Περιοχή Αγ. Παρασκευής. Το νέο διδακτήριο έχει λύσει όλα τα προβλήματα στέγασης και θα δώσει νέα ώθηση στις προσπάθειές για καλύτερη παιδεία.

Το 3ο Ενιαίο Λύκειο Καρδίτσας έχει αναπτύξει έντονη δράση στα πλαίσια των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων στα οποία συμμετέχει με την αμέριστη υποστήριξη και τεχνογνωσία του Συλλόγου Καθηγητών. Έχει στο παρελθόν υλοποιήσει διακρατικό πρόγραμμα στα πλαίσια του ΕΠΕΑΕΚ ως leader με συμμετοχή 2 σχολείων της Ελλάδας και 3 του εξωτερικού.

Σήμερα το 3ο Ενιαίο Λύκειο Καρδίτσας, καλείται να υπηρετήσει δύο σπουδαίους και καθοριστικούς στόχους της παιδευτικής πορείας των μαθητών.

Ο πρώτος στόχος είναι να συμβάλει στην ολοκλήρωση και κατάκτηση μιας Γενικής Παιδείας, που επιδιώκει:

  • Να διαμορφώσει ελεύθερους, υπεύθυνους και δημοκρατικούς πολίτες.
  • Να καλλιεργήσει και να αναπτύξει αρμονικά το πνεύμα και το σώμα τους, τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα και τις δεξιότητές τους.
  • Να αναπτύξει τη δημιουργική και κριτική σκέψη τους, και να ενθαρρύνει την ανάπτυξη της συλλογικής προσπάθειας και συνεργασίας.
  • Να επισημάνει τη σημασία της τέχνης, της επιστήμης και της τεχνολογίας και να διδάξει το σεβασμό στις ανθρώπινες αξίες.
  • Να τους ευαισθητοποιήσει στη διαφύλαξη και προαγωγή του πολιτισμού
  • Να τους διδάξει τέλος την αγάπη και το σεβασμό για τον πλανήτη που μας φιλοξενεί, και όλα τα παραπάνω λαμβάνοντας υπ’ όψη τις ιδιαιτερότητες, τις ευαισθησίες και τις σύνθετες ανάγκες της εφηβικής ηλικίας.

Ο δεύτερος στόχος είναι να προπαρασκευάσει τους μαθητές του ώστε, αφ’ ενός να επιτύχουν την εισαγωγή και εγγραφή τους στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας ή του εξωτερικού, αφ’ ετέρου να θεμελιώσουν την ικανή και αναγκαία υποδομή για μια επιτυχημένη πορεία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Στη μακρόχρονη πορεία του, έχει καταδείξει πως υπηρετεί τους δύο υψηλούς αυτούς στόχους με συνέπεια και αποτελεσματικότητα.

Η επιτυχία του αυτή οφείλεται στην οργανωτική δομή του, στο υψηλό επίπεδο προγραμματισμού μαθημάτων και δράσεων και τέλος στο επίλεκτο έμψυχο δυναμικό του, που με ευθύνη, επαγγελματική συνείδηση, και εξειδίκευση εφαρμόζει ένα εντατικό πρόγραμμα σπουδών, με υποστηρικτικές διαδικασίες, ποιοτικές και ποσοτικές προγραμματικές παρεμβάσεις και καινοτομίες που στο σύνολό τους εξασφαλίζουν στο Σχολείο μας ένα ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.