Σάββατο 1 Μαρτίου 2008

Για το 3ο Λύκειο Καρδίτσας

Το 3ο Ενιαίο Λύκειο Καρδίτσας έχει μακρόχρονη ιστορία. Αποτελεί συνέχεια του Γυμνασίου Θηλέων Καρδίτσας του οποίου και διατηρεί το αρχείο. To 1937 έχουμε τη ίδρυση του πρώτου σχολείου θηλέων με τον τίτλο «Πεντατάξιον Αστικόν Σχολείον Θηλέων Καρδίτσας» με 54 μαθήτριες στην Α’ τάξη.

Το σχολείο αυτό το 1939-40 έχει τον τίτλο «Γυμνάσιο Θηλέων Καρδίτσας». Κατά την περίοδο 1964-1967 ονομάζεται «Λύκειο Θηλέων Καρδίτσας».

Την περίοδο 1971-1972 ο τίτλος γίνεται ξανά «Γυμνάσιο Θηλέων Καρδίτσας» και το σχ. έτος 1972-73 «Α’ Γυμνάσιο Θηλέων Καρδίτσας».

Το σχ. έτος 1976-77 έχει τον τίτλο «Α’ Λύκειο Θηλέων Καρδίτσας» με τον διαχωρισμό των Γυμνασίων από τα Λύκεια και το σχολικό έτος 1979-80 γίνεται μεικτό Λύκειο και ονομάζεται για πρώτη φορά «3ο Λύκειο Καρδίτσας».



Το 1984-85 με την ίδρυση του Πολυκλαδικού Λυκείου, το κτίριο του 3ου Λυκείου παραχωρείται στο Πολυκλαδικό Λύκειο ενώ συγχρόνως καταργείται και η πρώτη τάξη του. Μπροστά στον κίνδυνο κατάργησης του 3ου Λυκείου Καρδίτσας, οι μαθητές και οι Καθηγητές του αντέδρασαν και τον Ιούνιο του 1986 αντιπροσωπεία Καθηγητών και Γονέων επισκέφτηκε τον τότε Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας. Μετά από τις ενέργειες αυτές το ΥΠ.Ε.Π.Θ. ανακοίνωσε μέσω του Νομάρχη Καρδίτσας τη συνέχιση της λειτουργίας του 3ου Λυκείου.


Από τις αρχές της δεκαετίας του ‘90 το 3ο Λύκειο αυξάνει αριθμητικά και φτάνει στους 340 -350 μαθητές. Με την κατάργηση του Πολυκλαδικού Λυκείου το 1997, το 3ο Λύκειο μετονομάζεται σε «3ο Ενιαίο Λύκειο Καρδίτσας».

Σήμερα το 3ο Ενιαίο Λύκειο Καρδίτσας είναι ένα σχολείο με σημαντικές επιδόσεις των μαθητών του σε διαγωνισμούς και στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, γεγονός που το κατατάσσει ανάμεσα στα κορυφαία σε απόδοση και επιτυχίες Λύκεια σε Πανελλήνιο Επίπεδο.

Διδάσκουν περί τους 40 Καθηγητές όλων των ειδικοτήτων και εφαρμόζεται επίσης Πρόγραμμα Διδακτικής Στήριξης των μαθητών.

Οργανώνονται κάθε έτος προγράμματα έρευνας από Καθηγητές, σε συνεργασία με μαθητικές ομάδες και πραγματοποιούνται εκδηλώσεις εορταστικές στις εθνικές εορτές στο Δημοτικό Κινηματοθέατρο της πόλης.

Έχει δημιουργηθεί ήδη η κατασκευή του νέου διδακτηρίου του 3ου Εν Λυκείου Καρδίτσας κοντά στο 3ο Γυμνάσιο στην Περιοχή Αγ. Παρασκευής. Το νέο διδακτήριο έχει λύσει όλα τα προβλήματα στέγασης και θα δώσει νέα ώθηση στις προσπάθειές για καλύτερη παιδεία.

Το 3ο Ενιαίο Λύκειο Καρδίτσας έχει αναπτύξει έντονη δράση στα πλαίσια των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων στα οποία συμμετέχει με την αμέριστη υποστήριξη και τεχνογνωσία του Συλλόγου Καθηγητών. Έχει στο παρελθόν υλοποιήσει διακρατικό πρόγραμμα στα πλαίσια του ΕΠΕΑΕΚ ως leader με συμμετοχή 2 σχολείων της Ελλάδας και 3 του εξωτερικού.

Σήμερα το 3ο Ενιαίο Λύκειο Καρδίτσας, καλείται να υπηρετήσει δύο σπουδαίους και καθοριστικούς στόχους της παιδευτικής πορείας των μαθητών.

Ο πρώτος στόχος είναι να συμβάλει στην ολοκλήρωση και κατάκτηση μιας Γενικής Παιδείας, που επιδιώκει:

  • Να διαμορφώσει ελεύθερους, υπεύθυνους και δημοκρατικούς πολίτες.
  • Να καλλιεργήσει και να αναπτύξει αρμονικά το πνεύμα και το σώμα τους, τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα και τις δεξιότητές τους.
  • Να αναπτύξει τη δημιουργική και κριτική σκέψη τους, και να ενθαρρύνει την ανάπτυξη της συλλογικής προσπάθειας και συνεργασίας.
  • Να επισημάνει τη σημασία της τέχνης, της επιστήμης και της τεχνολογίας και να διδάξει το σεβασμό στις ανθρώπινες αξίες.
  • Να τους ευαισθητοποιήσει στη διαφύλαξη και προαγωγή του πολιτισμού
  • Να τους διδάξει τέλος την αγάπη και το σεβασμό για τον πλανήτη που μας φιλοξενεί, και όλα τα παραπάνω λαμβάνοντας υπ’ όψη τις ιδιαιτερότητες, τις ευαισθησίες και τις σύνθετες ανάγκες της εφηβικής ηλικίας.

Ο δεύτερος στόχος είναι να προπαρασκευάσει τους μαθητές του ώστε, αφ’ ενός να επιτύχουν την εισαγωγή και εγγραφή τους στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας ή του εξωτερικού, αφ’ ετέρου να θεμελιώσουν την ικανή και αναγκαία υποδομή για μια επιτυχημένη πορεία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Στη μακρόχρονη πορεία του, έχει καταδείξει πως υπηρετεί τους δύο υψηλούς αυτούς στόχους με συνέπεια και αποτελεσματικότητα.

Η επιτυχία του αυτή οφείλεται στην οργανωτική δομή του, στο υψηλό επίπεδο προγραμματισμού μαθημάτων και δράσεων και τέλος στο επίλεκτο έμψυχο δυναμικό του, που με ευθύνη, επαγγελματική συνείδηση, και εξειδίκευση εφαρμόζει ένα εντατικό πρόγραμμα σπουδών, με υποστηρικτικές διαδικασίες, ποιοτικές και ποσοτικές προγραμματικές παρεμβάσεις και καινοτομίες που στο σύνολό τους εξασφαλίζουν στο Σχολείο μας ένα ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: